Zile din vacanța de pe insulă… Începutul.

M-am plâns cândva că vreau în paradis și nu știu pe care să-l aleg, apoi mi-am dat seama că e cam târziu pentru o vacanță bine pusă la punct, după care finanțele și-au pus amprenta pe alegerea făcută și am decis să mergem în Grecia, pe insula Thassos.

Drumul și cazarea.

După cum spunea o prietenă virtuală, destinația e importantă dar și drumul contează.
Distanța până la insula Thassos e de aproximativ 700 km . Asta a fost primul motiv pentru care am ales-o, față de alte destinații frumoase cu apa limpede-albastră și nisip fin e totuși ușor accesibilă, mai ales cu mașina personală.
Nu are rost să înșir traseul ales de noi, pe net se găsesc destule și oricum… oricare ales e la fel de… prost.
Nu credeam că există drumuri mai proaste ca în România însă Bulgaria m-a lăsat mască la capitolul ăsta.

La dus n-am simțit mai deloc drumul pentru că am dormit în mare parte special ca să-mi omor timpul și să nu disper în aceeași poziție. A fost un somn ca pe ghimpi evident dar măcar a trecut altfel timpul.

La întors în schimb am stat cu inima cât puricele, ne-am trezit pe un drum nasol care se închidea frumușel în inima unui sătuc foarte sărac de rromi. Am reușit să-l ocolim cât de cât ca să ieșim pe drumul corect după care au urmat km buni de drum plin de gropane prin munți și păduri pustii. Îmi ieșeau ochii din orbită, așa de concentrată stăteam, mă uitam când în față când spre soare “dă Doamne să nu apună acum”, de parcă ar fi urmat să apară vampirii :)). A fost chiar freaky…

N-am mai trecut vama cu mașina de ani de zile și nu prea mai știam cum e dar sunt sigură că vamă mai prost semnalată și întortocheată ca la Giurgiu nu există.

Ca să ajungem în Thassos trebuia să luăm feribotul din Kavala (1h30min) sau Keramoti (40 min). Pentru că ne-am făcut lecțiile de acasă știam că vom alege Keramoti, atât distanța până la insulă cât și prețul fiind mai mici. Am plătit 20 euro pentru mașină și 3 euro de persoană.

Drumul cu feribotul a fost superb și relaxant, pe mine m-a fermecat, eram hipnotizată. Marea, valurile, insulele ce se vedeau, soarele, aerul și gândul că mă îndrept către vacanță în sfârșit îmi dădeau o stare de nedescris. Ăla a fost momentul în care am realizat și-am simţit în sfârșit că sunt în concediu.

Puiul lui Thassos

Pescărușii fomişti ne-au însoțit tot drumul (până în Thassos), habar n-aveau ei cât de bine completează pesiajul cu foamea lor. Când toată lumea se chinuia să-i hrănească cu diverse bucățele de uscături stând cu mână întinsă, eu am preferat doar să privesc și să-mi alimentez rezervorul de amintiri cu toată priveliștea din jur.

Debarcați în Thassos, nu aveam cum să ne pierdem, șoseaua principală înconjoară insula de-a lungul țărmului și are aproximativ 98 km.

(înainte cu o lună
În timp ce căutam hotel în Thassos, mi se pusese pata pe Hotel Aeolis, pe booking prețurile erau chiar ok, numai că nu aveau 2 camere disponibile CU VEDERE către MARE, cum voia prințesa (je). Ceva care să-mi calmeze dezamăgirea trebuia să se găsească măcar cât mai aproape de Paradise beach (plajă în E-ul insulei). Dar nici asta nu s-a întâmplat. După vizulizari de “n” poze și recenzii citite zile în șir am decis să mergem la Hotel Dimitris **, situat în apropierea Plajei de Aur (Golden beach); am rezervat pe booking și-am așteptat cuminței să vină săptămâna de vis.
6 nopți au costat 310 euro, mic dejun inclus, asta însemnând în jur de 230RON/noapte iar cu 250 RON/noapte am stat în Mamaia la 3***, fără mic dejun (asta ca să faceți o comparație).

Eu am văzut poze frumoase pe net și sunt conștientă că 90% sunt trecute prin PH și chiar dacă la comentariile de pe booking se vorbea de bine în mare parte eu tot sceptică am rămas în privința hotelului, nah 2 stele numa’.

Ajunși acolo, la prima vedere mi-a plăcut. Piscină măricică, curată, liniște, pustiu… aproape perfect.
Camera noastră a fost la etajul 2, cu balcon cu vedere către 2 cm de mare și multe tone de munte ;)). Chiar dacă nu vedeam marea de la balcon așa cum am vrut eu de fapt m-a bucurat și vederea cu muntele. Chiar îmi era drag să-l admir privindu-l… asta până seara pe la 7 și ceva când am început să-l urăsc. Daa, soarele meu, dispărea prea repede din cauza lui :|. Cine s-ar fi gândit la aspectul ăsta?!

<< click pe poze pentru mărire >>

În 6 nopți ne-au schimbat prosoapele și lenjeria doar o data, toate erau de un alb alb curat cu miros subtil de… clor, vă dați seama că nu aveau cum să mirsoasa a Lenor la 2**. Aveam frigider, tv, aer condiționat, uscător de păr – toate în stare funcțională și free. Zic free pentru că am mai citit pe net impresii – surprize de prin Grecia gen “ne-au cerut 5 euro/noapte pentru aerul condintionat”.

Internet era prin WI-FI numai că noi n-am reușit să-i prindem coada prin camera noastră. La parter în schimb se loveau de el probabil și albinuțele.

N-am avut nevoie și nici timp de net, până la urmă PC-ul l-am cărat doar ca să-mi descarc pozele. Știam că-mi voi colmata cardul din prima zi :D. Dar la micul dejun recunosc că mai intram pe mail și mai verificam câțiva pereți pe facebook-ul personal :D.
Pentru cine nu avea PC, la parter era amenajat un colțisor unde puteai naviga în liniște oricând.

Micul dejun.
Era servit zilnic de la 8 la 10 și chiar m-am bucurat că sunt oarecum condiționată de el, în felul ăsta eram și eu matinală. Altfel mă trezeam pe la 10-11 și până mă pregăteam eu, ajungeam la plajă când ardea soarele mai tare. Îmi place să dorm, da :).

Mi-a plăcut că au încercat totuși să-l diversifice, să nu repete zilnic același meniu.
Nu am înțeles cum de pot mânca desert la prima oră a dimineții. În prima zi ne-au servit cu iaurt gras și miere peste el, o combinație super grețoasă, cel puțin dimineața.
Ce nu mi-a plăcut deloc?
Nu a existat mic-dejun fără viespi pe lângă noi, viespi carnivore chiar. Se puneau pe feliuța de șuncă presată și rupeau efectiv din ea. M-am obișnuit cu greu cu ele printre noi și chiar am crezut că n-o să avem și un altfel de contact. Despre asta vă povestesc altă dată…

Va urma…

Continuarea AICI!

Comments (40)

1. Lauren

Abia astept urmarea! Pozele sunt superbe, peisajele nu mai zic.. Imi doresc atat de mult sa merg cu pe un vapor. Pup!

1. Federova

Multumesc Lauren! Iti doresc sa ti se indeplineasca visul, e chiar superb!

2. alicee

Trecand peste micul dejun cu viespi si balconul cu putina vedere la mare cred ca totul a fost bine si ai avut o vacanta de vis 🙂
    Pe mine ma fascineaza albastrul acela intens al marii, in drumul vostru spre Insula

1. Federova

Da, a fost frumos intr-adevar! As fi vrut sa raman acolo pentru totdeauna :).
      Si nici macar n-am surprins toata splendoarea marii, asta pentru ca nu detin o camera foto performanta..

3. Georgiana

Pozele sunt absolut superbe! Cred ca a fost frumoasa vacanta, in ciuda micilor neplaceri. Fraza din sfarsit, cu viespile, m-a cam socat, nu am mai auzit asa ceva :))

1. Federova

Cum n-ai mai auzit? Adica pe tine nu te-a intepat niciodata o viespe sau vreo albinuta? :)) Inseamna ca sunt campioana la de-astea :)).

4. Diana Tudor

Si eu am fost pe Thassos acum doi ani, a fost de vis, mi-a placut enorm! Singurul dezavantaj a fost sa eram departe de plaja, am mers numai cu masinile, dar macar asa am bifat toate plajele frumoase de pe insula, si erau cateva! Despre viespi… era o problema pe toata insula, cu atat mai deranjanta cu cat urcai in altitudine, am fost intr-o zi spre interiorul insulei, unde se spunea ca gatesc foarte bine mielul, iar acolo erau de nesuportat! Efectiv veneau si iti luau o aschiuta de carne din farfurie. Una peste alta, totul a fost divin, mi-a placut foarte mult la ei ca, la restaurant, primeai intotdeauna desertul din partea casei, care era cu atat mai consistent cu cat era comanda mai mare. Mi s-a parut un gest frumos, ar trebui luati exemplu si pe la noi!

1. Federova

Vai ce nu le suport, daca nu eram atenta imi intrau in gura :)).
      Despre ce am mancat la restaurante si gestul unic pe care il fac grecii acolo cu desertul din partea casei o sa scriu in postarea urmatoare.

5. Mihaela

Am vizitat insula de 2 ori si tot nu m-am saturat de ea. Eu am fost in Potos (la Hotel Maria). Daca nu ma insel ei au altfel catalogat stelele la hoteluri (ce e la ei 2 stele la noi e 3 stele). Noi am avut probleme cu caii de tantari, daca nu ai aparat cu pastile…

1. Federova

Am trecut si prin Potos cand am facut turul insulei dar nu-mi mai amintesc nimic, eram si obosita atunci. Cu tantarii n-am avut probleme si chiar am venit pregatiti cu 2 sprayuri Autan plus aparat de bagat in priza :)). Am citit pe net inainte de plecare ca sunt tantari iar grecii au si cazuri de malarie…asa ca am fost precauti :P.

6. modniza

sper ca ai vizitat toata insula,nu ai stat pe loc.eu am stat pe tripiti beach, am platit 280 euro cu mic dejun.a fost ff bine si in fiecare zi ne duceam in diferite locuri.am scris.puppp

1. Federova

Nu am stat pe loc dar nici toata insula n-am vizitat-o, am lasat particele pentru urmatoarea vizita cand va fi peste 10 ani ;)).
      Gasisem si noi cazare mai ieftina dar nu aveau 2 camere matrimoniale disponibile, era cam totul plin pentru septembrie, nah…asa e cand faci totul pe ultima suta de m.

7. Raluca

insulele greciei sunt superbe si acesibile zic eu..mie mi-a placut enorm si in Corfu poatsi datorita faptului ca acolo mi-am petrecut saptamana de miere..Sunt superbe pozele si mi-au facut un dor nebun de grecia…La anu poate ajungem si noi in Thasos cu micuta noastra! superb!

1. Federova

Eu n-am mai fost in Grecia pana anul asta si nu prea stiam la ce sa ma astept dar mi-a placut. Ma uitasem de oferte si pentru Corfu dar n-am gasit nimic satisfacator.
      Sper sa mai merg si eu in Thassos :P.

8. Cherry Queen

interesanta povestea cu viespiile. ..astept continuarea…
    😛

te pup si t astept si la mine… te-am adaugat si in blogroll 😀

O sa urmeze soon!
      Multumesc pentru adaugare si vizita!

9. hapi2233

Imi place poza cu muntele, celelalta care mi-au placut f mult le-am vazut pe FB
    Cred c-ati avut o vacanta super la un pret foarte bun!
    Astept partea a doua
    Si-mi amintesc ca in Egipt imparteam masa pe la resorturi cu vrabiutele. Viespii nu-mi plac, cred c-as fi sarit de pe terasa:))))

1. Federova

Ma gandesc sa fac 3 parti :))
      Vrabiutele cred ca le suportam mai bine, alea sunt chiar simpatice fata de viespi. Recunosc ca mi-ar fi teama sa mai mananc ce-ar atinge ele, cine stie ce boli pot purta sau transmite. Stiu cata mizerie si saracie e in Egipt…din nefericire :|. Si tot visez sa-l vad :X

10. Dorina

Foarte frumoase fotografiile <3

Thanks Dorina!

11. M and M

Ai povestit foarte frumos . Felicitarile mele !:)
    P.S. Acum 2 ani am stat la Neptun la hotel de 3 stele parca , in afara faptului ca mobila din camera era batraneasca ,am dat 12 milioane pe o saptamana si nu ne.a schimbat prosoapele deloc. Asta ca tot zisesei de prosoape.

Astept continuare povestirii. :*

1. Federova

Multumesc! Sper ca nu m-am intins prea mult dar pe scurt nu aveam cum sa povestesc o saptamana plina si in plus m-am gandit ca poate unele informatii sunt utile pentru cititoarele ce vor sa ajunga acolo.

12. Butterfly

Pentru mine Grecia reprezinta paradisul, la fel am patit si noi cand am fost in Paralia Katerini, nu ne-au schimbat decat o singura data lenjeria si cu toate astea unori prieteni care stateau in acelasi hotel cu noi le-au schimbat de 2 ori….eu am dat vina pe obsesia mea de a face patul de dimineata, probabil le-a fost mila sa il deranjeze :)) Astept continuarea :*

1. Federova

Sincer pe mine nu m-a deranjat ca le-am schimbat doar o data, a fost hotel de 2** deci nu ma asteptam sa le schimbe deloc. Si oricum noi mentinem curat pe unde mergem si nu am simtit deloc mizerie sau vreun miros dubios. Iar eu chiar sunt sensibila la astea.
      Si la urma urmei nici acasa nu schimb lenjeria zilnic, tot o data pe saptamana ;)).

13. simona

Arata foarte bine tot ceea ce vad aici, piscina e de vis si albastrul acela infinit al marii ma face sa visez cu ochii deschisi. Te invidiez pentru vacanta asta, dar ma bucur mult pentru tine ca ai avut parte de vara minunata din punctul meu de vedere.
    Sper sa recuperez si eu la anul. 😛
    Abia astept si alte poze si alte povesti despre vacanta, la anul vreau si tot in Grecia asa ca iau notite 🙂
    Pupici!

1. Federova

Sper sa recuperezi si tu la anul cum am recuperat eu anul asta, pentru ca anul trecut numai eu stiu cat am suferit ca ochiul meu nu a vazut cm de mare, ca pielea mea n-a atins firicel de nisip si ca nasucul meu nu s-a izbit de nici o briza…Mi-am spus of-ul de anul trecut ;)).
      Te pup!

14. Alexandra Rotaru

hi ce bine ca vorbesti despre thassos ,chiar ne gandeam la destinatia asta pt la anul:D

1. Federova

Ar fi o buna alegere dupa parerea mea dar acum depinde si de gusturile fiecaruia.

15. babymanager

Bine ai revenit!

Bine te-am regasit Ana!

16. Precious Deedee

Ce poze frumoase….Astept urmarea 😀

1. Federova

Multumesc! Gata, acum ma apuc!

17. TheMay Day

Frumoase pozele! Am fost si eu in Grecia de Paste, aproape de Platamonas. 🙂 Te pup!

1. Federova

Platamonas?! Nu am auzit de el, o sa caut pe net.

18. Beauty Tested

Superb! Astept si urmatoarea postare! Ma bucur ca ai avut parte de concediul dorit, intr-un loc atat de frumos!

1. Federova

Gata, am facut si continuarea :P. A fost un concediu dorit si foarte frumos!

19. Sandra B.

Absolut superbe pozele <3 Asteptam mai multe poze! pupici
    SandraB.ro

1. Federova

Mi-a fost greu sa fac o selectie, mai ales ca majoritatea pozelor erau si cu noi sau prietenii nostri. Am cam uitat sa fac DOAR la peisaje.. Am postat si continuarea, acolo sunt poze mai multe. Pupici

20. Carmen

Heeeei! Te-ai intors! 😀 eram sigura ca o sa scrii ceva despre vacanta asa ca abia asteptam postarea. Noi am fost de 2 ori in Grecia, in 2 veri diferite…la distanta de cativa ani, dar nu am vazut Thassos-ul. Sunt sigura ca este minunat, cam asa arata din ceea ce am vazut pana acum ( si astept continuarea, sti nu?:P) Ma bucur mult ca te-ai simtit bine si ca a-ti avut concediul asa cum vi l-ati dorit…meritai:*
    p.s- eu inca visez sa vad Santorini…daca vom mai ajunge vreodata prin Grecia.

1. Federova

Nice, nu stiam ca ai fost in Grecia. A fost intr-adevar frumos, Thassos e un loc linistit si prietenos. Am scris si continuarea.

Apropo de Santorini, am fost foarte aproape de a pleca acolo. Gasisem un sejur la vreo 800 de euro/persoana dar fara masa asa ca nu renta deloc. Privelistea de la balconul camerei ce o bifasem noi era superba. Apoi ne-a picat fisa, la cum se vedea erau probabil zeci de scari de coborat pana la plaja ;)).